Slide i etapy Dudek.eu SZKOLENIA Szkolenia Wyjazdy Loty zapoznawcze Cennik O nas Miejsca

Etap I (tzw niskie loty).
Zapoznanie pilota ze sprzętem oraz podstawową teorią taką jak:
zasady lotu, prawo lotnicze, meteorologia, bezpieczeństwo i pierwsza pomoc,
Ponad to pilot wykonuje minimum 20 niskich lotów do 150 metrów, podczas których uczy się poprawnych startów i lądowań. Uczeń dodatkowo przyuczany jest do wykonywania lotów holowanych.

Etap II (tzw loty wysokie).
Jest to kontynuacja teorii z etapu pierwszego. Loty wykonywane są już na wysokość powyżej 200 m. Pilot w ten sposób zapoznaje się z wysokością i dłużej może wykonywać ćwiczenia w locie. Dodatkowo uczy się jednej z metod wytracania wysokości. Etap II można wykonać stacjonarnie lub wyjazdowo w późniejszym terminie Po wykonaniu min 10 lotów i nauczeniu się podstawowych technik pilotowania pilot zalicza egzamin wewnętrzny i otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu.

Egzamin państwowy do świadectwa kwalifikacji.
Pilot zdaje egzamin państwowy teoretyczny oraz praktyczny. Po zaliczeniu i odebraniu licencji ŚK staje się pełnoprawnym pilotem paralotniowym.

Dodatkowe uprawnienia do świadectwa kwalifikacji PGP to:
PPG uprawnienie (motoparalotnie start z nóg).
PPGG uprawnienie (motoparalotnie start z wózka).
TANDEM uprawnienie do latania z pasażerem

Gdy zdałeś egzamin teoretyczny oraz praktyczny i czekasz na licencje to najlepszy moment na zakup swojego sprzętu. Fajnie zacząć swoja przygodę na dobranym i sprawnym sprzęcie. My jako szkoła pomożemy Ci dobrać odpowiedni sprzęt do twoich możliwości.
Jeśli już masz sprzęt to jako pilot paralotniowy posiadający licencje ŚK i ważne OC możesz już latać sam.
Kolejne kursy nie są obowiązkowe. Z pewnością potrafisz wykonywać swobodne loty, ale twoje doświadczenie i możliwości techniczne jakie posiadasz są znikome, zobaczysz jak inni piloci utrzymują się godzinami a Ty robisz tylko zloty. Moim zdaniem najbezpieczniejszą drogą jest przyuczyć się i pierwsze sezony spędzić pod nadzorem instruktora. Dlatego wychodzimy z ofertą kursu klifowego oraz wyjazdów ( etap III termiczny) po kultowych miejscach Europy. W ten sposób uczysz się od bardziej doświadczonych pilotów i nie powielasz błędów.
Myślę że jest to droga którą każdy pilot musi przejść i poświęcić dużo czasu, aby nasza pasja była bezpieczną przygodą.

Szkolenia    Wyjazdy    Loty zapoznawcze    Cennik    O nas    Miejsca    Kontakt

TOP